söndag, januari 14, 2007

Valmaskiner

Jussi Salorantas blog http://www.valt.helsinki.fi/blogs/salonranta/ har en kul grej om våra riksdagsledamöter idag. Kolla.

Ett fint veckoslut. Fredag och lördag var det utbildning för Allians förtroendevalda och internationella utskottet som jag är ordförande för tycks ha en fin sammansättning i år.
Dessutom har jag ätit god mat! På lördag kväll i Sikala och idag på Rivoli. Livet känns som en extra fin belöning när man äter god mat med trevliga människor.

Valmaskinstiden har kommit i gång och jag måste säga att jag gillar dessa mäskiner onormalt mycket(i och för sig gillar jag annat onormalt också, som t.ex den öppna koordinationsmetoden inom europeisk ungdomspolitik). I treans valmaskin fick jag Anniina Pirttimaa (sfp) som första i Egentliga Finlands valkrets, medan jag på första plats i Nylands valkrets fick Setas generalsekreterare Aija Salo(Grön). I Helsingfos var Anni Sinnemäki och Johanna Sumuvuori(gröna) bland de första. Tur var ju det, jag hade antagligen tvingats skriva något annat här om jag fått några hopplösa fall i täten av listorna. Som helhet hade jag mest gemensamma svar med sfp och Gröna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida