lördag, december 16, 2006

Diaz plågsamma död

När jag tjänstgjorde som medicinaljägare vid Nylands Brigad, lärde jag mig sticka kanyler i blodådror. Första gången mitt stridspar(löjlig term, jag vet) övade på mig, stack han kanylen igenom min blodådra vilket resulterade i ett häftigt blåmärke. Det är sannerligen inte lätt att sticka in i ådran.
Att det inte alltid går att sticka rätt fick även Angel Nieves Diaz erfara. Diaz blev denna vecka avrättad genom giftinjektion. Eftersom avrättaren stack nålen genom Diaz ådra spred sig inte giftet direkt i blodomploppet utan gick istället in i muskeln. Döendet tog 34 minuter och rapporterades ha varit mycket plågsamt. Giftinjektionen anses vara mer human som avrättningsmetod än gaskammare eller den elektriska stolen.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vem va han? all avrättning är vidrig och borde avskaffas överallt alltid!

2:32 em  
Anonymous Anonym sa...

Är det sant att sådana fell händer då och då? Att den här var inte ovanlig fall? Eller är det bara elak propaganda mot USA och döttsraff?

10:48 em  
Blogger Johan Ekman sa...

Propaganda och propaganda...Det är ju så att dödsstraffet orsakat flera oskyldiga människors död - vilket bevisats. Gällande plågsamma dödsfall, så händer det alltid nu och då. Inte ofta, men enligt mig behöver det hända endast en gång för att det ska vara för ofta...
Själv tycker jag det finns mycket bra med USA, men dödsstraffet är definitivt inte en av dessa saker.

10:12 fm  
Blogger _ sa...

Usch, du skriver om äckliga saker. Jag vågar inte läsa din blog mer.

3:53 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida