tisdag, januari 16, 2007

Finns det isbjörnar i Saariselkä?

Jag har just packat min väska full av kläder anpassade till arktiskt klimat. Skall imorgon till Saariselkä långt uppe i landets norra delar. Min reseväska och jag har aldrig befunnit sig så högt uppe i Europa. Kollade just på biljetten att avfärden är kl 10.30 och ankomsten till Ivalo beräknas vara 13.00. 13.00!! Det betyder två och en hav timmes flygtid. Till Bryssel tar det lite på två timmar.
Jag skall inte på isbjornsjakt utan på Allians styrelsemöte. Hoppas det blir ett produktivt möte.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Olet muuttanut esittelysi hienoksi! Federalisti ja
sosia(a)liliberaali. Perfekt. Kai Saariselällä oli huippuu eli nastaa?

8:55 em  
Blogger Johan Ekman sa...

Saariselällä oli nastaa, muta en nähnyt jäkarhuja. Ihme. Olen ihan hc federalisti!

5:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Mä olisin kyllä mielummin yrittänyt bongata pingviinejä kuin jääkarhuja. Jälkimmäiset on vähän vaarallisia. Pingviinit taas erittäin hassuja ja omituisia. Kannattaa katsoa leffa The March of the Penguins, ja nimenomaan usalainen versio, eikä sitä ranskalaista, missä ne on laitettu puhumaan!

9:44 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida